Beleidsdoelen en prestaties

8.2 Communiceren met inwoners

8.2 Communiceren met inwoners

We haalden ideeën uit de samenleving op en ondersteunden deze. Afhankelijk van de doelgroep en situatie pasten we zoveel mogelijk maatwerk toe. In onze communicatie kwam dit als volgt terug:

  • We organiseerden voor onze medewerkers cursussen en het wekelijkse Taalspel om het communiceren in duidelijke taal te bevorderen. Het lezerspanel heeft ons bovendien van goede suggesties voorzien door diverse standaardbrieven (bv. afval en luizenbestrijding) en folders (bv. houtrook) te verbeteren.
  • We gebruikten de interactiewijzer om de mate van participatie vooraf met elkaar af te stemmen. Een voorbeeld is de transitievisie warmte. Daarbij is vooraf met de gemeenteraad besproken hoe we de participatie wilden vormgeven om te komen tot het conceptplan.
  • We hebben de signalen die inwoners afgaven (offline en online) geanalyseerd en verbeteringen doorgevoerd in onze communicatie op het gebied van afval en verkeer
ga terug
Deze pagina is gebouwd op 06/15/2020 09:43:20 met de export van 06/15/2020 09:41:02