Beleidsdoelen en prestaties

8.4 Goed bestuur

8.4 Goed bestuur

In ons handelen waren we open en probeerden we ons zoveel mogelijk te verplaatsen in wat onze inwoners belangrijk vonden. Dit uitte zich zo:

  • Als belanghebbenden het niet eens waren met een besluit, konden zij een bezwaarschrift indienen. We keken dan eerst of we het bezwaar in overleg konden oplossen. Lukte dat niet, dan legden we het bezwaar voor aan de onafhankelijke commissie van advies voor de bezwaarschriften. Door het advies van deze commissie namen we soms een nieuwe beslissing. Voor meer informatie over aantallen bezwaar en beroep verwijzen wij naar de paragraaf Bedrijfsvoering, onderdeel C. Omgaan met bezwaren, klachten en informatieverzoeken.
  • Wekelijks gaven we informatie over nieuwe publicaties en bekendmakingen in Hét Gemeente Nieuws. Denk hierbij o.a. aan: evenementen, vergunningen, ontheffingen, verkeersbesluiten, bestemmingsplannen en verordeningen. Deze informatie publiceerden wij ook online op www.overheid.nl en www.ruimtelijkeplannen.nl.
  • Informatie over de wijkplatforms konden inwoners vinden op www.wijkplatformslingewaard.nl. en over hun buurt op overuwbuurt.overheid.nl.
  • Via de dorps- en wijkontwikkelplannen behouden de diverse kernen hun eigen karakter en identiteit. Daar hechten we groot belang aan. Waar mogelijk hebben we hen daarbij ondersteund. Zie ook 8.2.3 Leefbaarheid en wijkplatforms.
  • Tijdens de informatieronde (zeventien keer) en Politieke Avond (vier keer) hebben inwoners ingesproken of een standpunt naar voren gebracht. De fracties uit de raad namen die inspraak dan mee bij het bepalen van hun standpunten over de verschillende raadsvoorstellen.
  • We legden verantwoording af over het gevoerde beleid, de uitvoering ervan en de hieraan verbonden kosten. In 2019 deden we dit via de jaarstukken 2018 en twee tussentijdse rapportages. Via de media hebben we hierover gecommuniceerd.
ga terug
Deze pagina is gebouwd op 06/15/2020 09:43:20 met de export van 06/15/2020 09:41:02